MC-körkort

Motorcykel - Ta MC-körkort i Göteborg

Drömmer du om att känna vinden och friheten på två hjul? Att ta körkort för motorcykel är vägen till äventyr. Att äga ett MC-körkort öppnar dörrar till en helt ny värld av transport och nöje. Du kan utforska spännande platser och lämna tråkiga trafikköer bakom dig.

motorcycle parked street

Våra erfarna trafiklärare för MC talar svenska, engelska, arabiska och makedonska och strävar efter att skapa en trygg och positiv inlärningsmiljö. Vi förstår att varje elev har unika behov och förutsättningar, och du kan därför välja mellan utbildning i ett lagom tempo eller intensivkurs för motorcykel. Hos oss får du köra MT-07 för den bästa utbildningen. Dessa hojar är nya och supersköna att köra.

motorcycle driving school

Intensivkurs MC

För dig som vill snabba upp processen erbjuder vi också intensivkurser för MC-körkort. Dessa kurser är koncentrerade och ger dig möjlighet att få ditt körkort på kortare tid. Perfekt för dig med begränsad tid eller en stark önskan att snabbt komma ut på vägarna.

Skaffa motorcykelkort med behörig​het A1, A2 och A

Det finns tre olika körkortsbehörigheter för motorcykel, beroende på vilken motoreffekt fordonet har.

Krav för att få övningsköra

Krav för att få MC-körkortet

Du får köra upp för

road surrounded by trees

Övningskörning i Säve

Att övningsköra är nyckeln till att bli en skicklig motorcyklist. I din körkortsutbildning kommer du få praktisk erfarenhet med handledning från erfarna instruktörer. Du kommer att få träna på övningskörning i Säve, där du lär dig hantera olika trafiksituationer för att bemästra din motorcykel.

Ta körkort för motorcykel i Göteborg hos AJA Trafikskola

Att ta motorcykelkörkort är starten på ett livslångt äventyr. Oavsett om du siktar på lätt MC, mellan eller tung, kommer friheten och spänningen på två hjul vara värt varje ögonblick av träning och förberedelse. Så, var redo att ta steget och låt ditt motorcykeläventyr börja med AJA Trafikskola i Göteborg!