Moped

Moped - Ta mopedkörkort i Göteborg

Att ta körkort för moped klass 1 är inte bara en praktisk investering, det är också ett steg mot ökad frihet och rörlighet.

Våra erfarna trafiklärare för moped talar svenska, engelska, arabiska och makedonska och strävar efter att skapa en inlärningsmiljö som känns trygg och positiv. På vår trafikskola i Göteborg får du köra Yamaha Neos för den bästa utbildningen. Dessa mopeder är nya och supersköna att köra.

Skaffa korkort for klass 1 moped

Skaffa körkort för klass 1 moped

Moped klass 1 är ett populärt och smidigt transportmedel för många. Det är en lätt motorcykel som är idealisk för korta resor. För att köra en moped klass 1 behöver du ett körkort med AM-behörighet, som tillåter en hastighet på 45 km/h.

Processen innefattar både praktisk och teoretisk utbildning. För att påbörja denna resa behöver du också ett körkortstillstånd för moped och vara minst 14 år och 9 månader. Du måste även genomföra en synundersökning, vilket du kan göra på vår körskola.

Ansökningsprocessen till körkortstillståndet är relativt enkel och kan göras online. När du har fått ditt tillstånd kan du börja förbereda dig för din mopedkurs och kommande teoriprov för moped.

Kursupplägg:

mopedkörkortet:

Övningskörning i Göteborg

I din utbildning kommer du få praktisk erfarenhet med handledning från erfarna instruktörer. Du kommer att få träna på att övningsköra i Göteborg, där du får lära dig att hantera olika slags trafiksituationer för att ta dig säkert och tryggt fram på vägarna med din moped.

Ovningskorning i Save 1
moped woman

Ta AM-körkort för moped i Göteborg

Ett mopedkörkort öppnar upp nya möjligheter och gör det enkelt att ta sig runt staden. Att ta AM-körkort för moped klass 1 innebär också att du kan njuta av bekvämligheten med att köra utan att vara beroende av kollektivtrafik eller andra transportmedel.

Gör din resa mot mopedkörkortet till en positiv och lärorik upplevelse med oss på AJA Trafikskola! Våra kurser fokuserar på både praktisk och teoretisk utbildning, och våra erfarna instruktörerna vägleder dig genom varje steg för att säkerställa att du är redo för både uppkörning och det slutliga teoriprovet.

Välkommen till oss på AJA Trafikskola och boka in en testlektion redan idag!